1 2 3 4 5

Obserwatorzy

28 maja 2012

10 sposobów, aby się wyspać

Oto one:


Chociaż nie możesz zmienić dobowego rytmu swojego malucha jak i zapobiec temu, aby chore dziecko budziło Cię np. o 3 nad ranem, możesz poprawić jakość snu, jaki udaje Ci się uzyskać. Oto 10 prostych kroków do uzyskania lepszego snu.

  1. Powiedz NIE kofeinie, nikotynie i alkoholowi późnym popołudniem i wieczorem. Kubek kawy lub papieros po południu mogą opóźnić moment zaśnięcia nawet o kilka godzin, a więcej niż jedna lub kilka lampek wina lub piwa sprawią, że sen będzie bardziej niespokojny. Pamiętaj! Kofeina znajduje się nie tylko w herbacie i kawie, ale również w czekoladzie, tabletkach odchudzających, lekarstwach, energy drinkach itd....

  2. Ćwicz, ćwicz, ćwicz, ale kończ ćwiczenia najpóźniej 3 godziny przed pójściem spać. Musisz dać swojemu organizmowi czas na uspokojenie się po wysiłku.

  3. Utrzymuj komfortową temperaturę w pomieszczeniu, w którym śpisz. Chroń je również przed hałasem, który może wybudzić Cię z płytkiego snu.

  4. 15-20 minutowa drzemka w ciągu dnia może poprawić czujność, wyostrzyć pamięć i ogólnie zmniejszyć objawy zmęczenia. Jednak nie rób sobie drzemek po godzinie 18, ponieważ ciężko będzie Ci usnąć w nocy.

  5. Po ustaleniu regularnego rytuału zasypiania dla swojego dziecka ( kąpiel, masaż, karmienie, kołysanka i położenie dziecka do łóżeczka) zrób to samo dla siebie ;) Mniej więcej godzinę przed wieczornym odpoczynkiem odłóż rachunki lub pracę przyniesioną z biura. Dodaj do wody nieco olejku lawendowego lub rumiankowego i weź gorącą kąpiel, zrób sobie filiżankę ciepłego mleka i odpocznij przy dobrej książce przed zgaszeniem światła.

  6. Jeżeli nie uda Ci się zasnąć w przeciągu pół godziny, nie leż w łóżku, przewracając się z boku na bok. Idealnym rozwiązaniem jest przejście do innego pokoju, posłuchanie uspakajającej muzyki, poczytanie książki, aż znów pojawi się senność.

  7. Wykorzystujcie łóżko tylko do spania i kochania się  z partnerem - nie do jedzenia lub płacenia rachunków!! Jeżeli masz taki zwyczaj przestań to robić. Łóżko powinno Ci się kojarzyć tylko z wieczornymi zajęciami. Pamiętaj! Postaraj się oczyścić umysł - nie rozwiązuj całodziennych problemów, leżąc w łóżku.

  8. Jeśli poczujesz, że zasypiasz w fotelu czy na kanapie w pokoju dziecka, zmuś się do przejścia do własnego łóżka. Przyzwyczajenie się do spania w innych miejscach niż własne łóżko może doprowadzić do późniejszych zaburzeń snu.

  9. Unikaj jedzenia wieczornego ciężkich potraw. Jeżeli musisz jednak coś zjeść przed zasnięciem, wybierz coś bogatego w węglowodany, np. płatki zbożowe na mleku. Mogą pomóc w zaśnięciu.

  10. Jeśli nie możesz zasnąć z powodu myśli i pomysłów kłębiących się w Twojej głowie, połóż przy łóżku notatnik, aby mieć gdzie przelać je wieczorem, aby nie przeszkadzały Ci do rana ;)

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Dziękuję za zostawienie po sobie śladu na moim blogu.
Obiecuję odpowiednio się odwdzięczyć za zamieszczony komentarz.
Zapraszam również do dodania mnie do obserwowanych oraz polubienia Fanpega OnlyYou na Facebooku.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...