1 2 3 4 5

Obserwatorzy

15 czerwca 2012

Ciasto z tuskawkami

Chciałam wcielić się w rolę Perfekcyjnej Pani Domu i postanowiłam upiec ciasto...:) 

Igorek został zapakowany do wózka i razem z babcią poszedł na spacerek - a ja w tym czasie niczym pociąg ekspresowy pichciłam (nawet zdążyłam w tym czasie trochę posprzątać). 

 

Tak w ogóle, to ja się pytam: Czy Wy mając małe dziecko macie posprzątane, ugotowane, uprane i napisane posty?? 

Bo ja nie nadążam ;)


Oto moje dzieło




Proste i szybkie w wykonaniu ciasto z truskawkami ;)

Konsystencja ciasta po upieczeniu ma formę budyniu, idealne połączenie z truskawkami, ogólnie jest smaczne.

 

Podaję przepis:


Składniki:

ok 1 kg truskawek,
szklanka mąki pszennej,
1 łyżka mąki ziemniaczanej,
¾ szklanki cukru,
4 jajka,
2 łyżeczki proszku do pieczenia,
masło do wysmarowania formy,
bułka tarta do obsypania formy,
cukier puder do posypania na wierzch

 

Jak przyrządzić owe kulinarne cudo?

 
 Żółtka oddzielić od białek.
Białka ubić z 3 łyżkami cukru  na sztywną, lśniącą pianę (ja zrobiłam to mikserem, po prostu jest szybciej)
Powoli dodawać do niej zmiksowane żółtka z resztą cukru i na koniec wsypać przesianą mąkę z proszkiem do pieczenia.
Wszystkie składniki delikatnie wymieszać.
Ciasto wlać do okrągłej formy, wysmarowanej tłuszczem i posypanej bułką tartą.
Do ciasta nadają się świeże i jędrne truskawki, zbyt miękkie opadną na dno.
Truskawki pokroić na połówki lub ćwiartki w zależności od wielkości i układać na cieście.
Piec około 50-60 minut w nagrzanym piekarniku do temperatury 180 stopni.

 

 

SMACZNEGO!!


4 komentarze :

  1. Ciasto wygląda apetycznie, jeśli chodzi o porządki domowe, to ja również nie nadążam;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Ci Olu - jako jedyna mnie pochwaliłaś :D ;) a co do porządków, uwierz, może nie powinnam ale się ciesze, że tak napisałaś, bo myślałam, że tylko ja jestem tak nieperfekcyjna ;)

      Usuń
  2. Smacznie wygląda, aż ślinka leci :) Uwielbiam truskawki, czy to po prostu polane śmietaną z cukrem, czy przetworzone w ciastach, dżemach, sosach. Z przepisu na pewno skorzystam :)
    Pozdrawiam
    Mika
    http://mikaa-blog.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Mika i życzę powodzenia w prowadzeniu bloga ;)

      Usuń

Dziękuję za zostawienie po sobie śladu na moim blogu.
Obiecuję odpowiednio się odwdzięczyć za zamieszczony komentarz.
Zapraszam również do dodania mnie do obserwowanych oraz polubienia Fanpega OnlyYou na Facebooku.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...