1 2 3 4 5

Obserwatorzy

23 lipca 2012

EKO BAJERY

Jako że bycie Eko jest na czasie, a ja lubię dbać o środowisko jak i również o rozrywkę dla dzieci mieszkających u mnie w domu, zatem wymyśliłam zabawę, którą nazwałam EKO ZOO, zobaczcie sami ;)

Oto efekty naszej zabawy:








Razem z moim 11 letnim bratem  postanowiliśmy zrobić EKO ZOO. Do tego celu użyliśmy kartonu, spinaczy do bielizny i kredek do kolorowania. Aby było bezpieczniej i dziecko się nie skaleczyło za pomocą nożyczek wycięłam sylwetki zwierząt, następnie poprosiłam brata aby pokolorował je według swoich wyobrażeń. 

 

Więcej szczegółów poniżej....

 

 

 

 

 

Na zakończenie zrobiliśmy zwierzakom głowy i kończyny ze spinaczy do bielizny. Na samo wykonanie EKO zabawek poświęciliśmy około jednej godziny, natomiast  nam nasza wspólna zabawa w ZOO na podłodze zajęła nam 30 minut (tyle spał mój Igor) ;)  Serdecznie polecam wykonanie takich zabawek gdyż wykorzystują kreatywność i pobudzają wyobraźnię dziecka i oczywiście nic nie kosztują.

Gdy tak się bawiliśmy moja mama podrzuciła nam stare zdjęcia mojego brata, gdy razem z kolegą bawili się w rycerzy, a ich zbroje były wykonane z ekologicznych materiałów, czyli z kartonu, zaś miecze i tarcze z drewna. Zobaczcie jakie cuda wykonał mój narzeczony.  





Aby wykonać taką zbroję potrzebujemy karton wielkości wysokości połowy długości ciała dziecka w którym w jego górnej części, na przeciwległych ściankach wycinamy za pomocą noża lub nożyczek dwa otwory na ręce. Dół kartonu otwieramy i w ten sposób uzyskujemy "Pancerz". Aby wykonać hełm dla naszego małego rycerza potrzebujemy mniejszego kwadratowego kartonu, w którym na przodzie wycinamy otwory na oczy, usta i nos oraz uszy. Dół kartonu oczywiście otwieramy, górę zaklejamy lub zostawiamy otwartą. Możemy wyciąć wzorki w hełmie, tak jak na zdjęciu. Rycerz potrzebuje również miecza i tarczy. My do wykonania mieczu użyliśmy trzy listewki- jedną dłuższą na "ostrze miecza", a na rękojeść potrzebujemy dwie mniejsze listewki, które przybijamy do dłuższej listewki. Do wykonania tarczy użyliśmy deseczki, do której przybito drewienko na uchwyt. Dziecko na tarczy maluje swój herb. Możemy takich strojów wykonać więcej i zorganizować "turniej rycerski". Szczerze polecam, dzieci mają rozrywkę i się nie nudzą-jak widać można aktywnie i z pomysłem spędzać czas nie tylko przy komputerze. Nawet partner będzie miał frajdę z wykonania takich eko gadżetów ;)


 


A Wy co myślicie o takiej formie zabawy?? 

Może macie jakieś inne pomysły na EKO zabawy?? Chętnie poczytam ;)

Zapraszam do dyskusji.



2 komentarze :

Dziękuję za zostawienie po sobie śladu na moim blogu.
Obiecuję odpowiednio się odwdzięczyć za zamieszczony komentarz.
Zapraszam również do dodania mnie do obserwowanych oraz polubienia Fanpega OnlyYou na Facebooku.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...