1 2 3 4 5

Obserwatorzy

2 sierpnia 2012

Zapraszam na mrożoną kawkę i/lub ciepłą herbatkę :)

Zielona herbata z płatkami róży, chabru i nagietka, Kawa o smaku orzechowym oraz Szafirowa piłeczka oto moje zdobycze w konkursie przygotowanym przez portal kobietapisze.pl o kobiecej tematyce.

 

 

Zachęcam Was do częstego odwiedzania strony kobietapisze.pl, można tam poczytać wiele przydatnych i ciekawych artykułów, znaleźć przepisy kulinarne, poczytać o trokach urody i mody, zasięgnąć porady i rady  a ponadto często organizowane są tam konkursy o różnej tematyce, można zgarnąć fajne nagrody. 

Polecam również funpage’a kobietapisze.pl

 

Zieloną herbatę zaparzyłam od razu po wyjęciu z opakowania. Bardzo byłam ciekawa smaku, gdyż nigdy nie piłam takich „specjałów”. Smak był niczym ambrozja w moich ustach… ;) 

 


 

Delikatny, słodki, z wiosenną nutką kwiatków doprowadził mnie do błogiego stanu relaksacji i rozmyślań o medycznych właściwościach tego zielonego  trunku. Wszak, że pije ją już X lat i jestem jej wierną fanką, ale nie do końca wiedziałam jakie są zalety picia zielonej herbatki. I tak na stronie www.herbatazielona.com.pl przeczytałam, że:

 „Herbata zielona zawiera duże ilości witamin (między innymi C, K, E) i minerałów. Działa doskonale na układ krwionośny regulując ciśnienie. Zapobiega powstawaniu kamieni w nerkach i wątrobie. Chroni przed reumatyzmem a także zmniejsza jego natężenie.

Dzięki działaniu antybakteryjnemu sprawdza się jako substancja wspomagająca w leczeniu chorób o podłożu zapalnym (grypa). Przeciwdziała wylewom i zawałą serca. Obniża poziom cholesterolu. Wspomaga proces trawienia i likwiduje wolne rodniki.” Z tego co wiem zaleca się picie jej zastępując tym samym kawę, ponieważ kawa odwadnia a herbata nawadnia ;) Szkoda, bo kawa jest taka pyszna :) szczególnie ze śmietanką i cukrem… :) 

 

 

No właśnie à propos kawy, którą otrzymałam od portalu kobietapisze.pl, wyczarowałam z niej pyszną Latte macchiato z lodami bananowymi z syropem malinowym. Przepis i zdjęcie przedstawiam poniżej.

 

 

 

 

 

Składniki: 

 

2 banany

1 łyżeczka startej skórki cytryny

szczypta cynamonu

 

1 łyżeczka kawy rozpuszczalnej

¾ szklanki mleka

¾ szklanki wody

szczypta cukru waniliowego

1 łyżeczka miodu lub cukru (według uznania)

3 łyżki syropu malinowego

1 kawałeczek tabliczki czarnej czekolady do dekoracji

 

Sposób przygotowania:

Banany obieramy ze skórki i umieszczamy w zamrażarce. Gdy są całkowicie już zamrożone wyciągamy z zamrażarki, wkładamy je razem ze startą skórką cytryny i szczyptą cynamonu w blenderze lub sokowirówce do całkowitego rozdrobnienia.

Tak uzyskaliśmy pyszne dietetyczne lody bananowe ;)

Następnie łyżeczkę kawy  zalewamy wrzącą wodą, dodajemy cukier waniliowy i miód lub cukier  według uznania i zostawiamy do całkowitego ostudzenia. W między czasie podgrzewamy w rondelku mleko. Następnie spieniamy je, proponuję wlać mleko do słoiczka, zamknąć nakrętką i energicznie potrząsać do uzyskania piany.

Lody bananowe umieszczamy na dnie wysokiej szklanki, zalewamy syropem malinowym, tak aby przykrył lody. Następnie bardzo delikatnie po ściance naczynia wlewamy spienione mleko i w ten sam sposób kawę. Kawa musi być cieplejsza od mleka ;)

Smacznego! :)

 

Nawet Igorek ucieszył się z nagród wygranych przeze mnie – od razu zaprzyjaźnił się z piłką :) Taka mała rzecz a cieszy…hmmm jak my lubię takie niespodzianki :)

 

 

5 komentarzy :

  1. Serdecznie dziękujemy za aktywność na naszej stronie oraz wspaniałą recenzję.
    Zdjęcie Igorka z naszą piłką -bezcenne!

    OdpowiedzUsuń
  2. Mniam,mniam - przepis trzeba wypróbować :) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. Dawno mnie tu nie było, aż mi wstyd!
    Kawa wygląda pysznie, zaraz skoczę do kuchni zrobić sobie mrożoną :P

    OdpowiedzUsuń
  4. Muszę wypróbować wg załączonego przepisu, aż mi ślinka leci :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za zostawienie po sobie śladu na moim blogu.
Obiecuję odpowiednio się odwdzięczyć za zamieszczony komentarz.
Zapraszam również do dodania mnie do obserwowanych oraz polubienia Fanpega OnlyYou na Facebooku.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...