1 2 3 4 5

Obserwatorzy

19 sierpnia 2013

Poczuj się (Prawie) jak w SPA :)

 

Niezależnie od tego czy są oznaką choroby czy problemem kosmetycznym, włosy przetłuszczające się to utrapienie którego trudno się pozbyć.

Wszystkie wysiłki i wyszukane stylizacje mogą nie wystarczyć, gdy mamy do czynienia z bezkształtnymi strąkami przetłuszczonych włosów. To powoduje frustrację wielu kobiet, które borykają się z tym problemem. Włosy przetłuszczone wyglądają na zaniedbane i są skazą na urodzie. Jednakże, taki stan to nie mniej, nie więcej tylko efekt naturalnego procesu. Przy każdej cebulce włosa znajduje się gruczoł, który wytwarza substancję natłuszczającą, czyli sebum. Ta substancja ma dobroczynne właściwości dla włosów, ponieważ chroni je przed przesuszaniem i w konsekwencji łamaniem się. Dzięki niej, włosy są gładkie i wyglądają zdrowo.    
  

Głównie nadmierna produkcja sebum jest powodem przetłuszczających się włosów. W najgorszym przypadku gruczoły wydzielają tak dużą ilość sebum, że blokują cebulki i mogą spowodować łupież a nawet utratę włosów. 

 

Powody nadmiernej produkcji sebum mogą być:

  • dziedziczne, 

  • wynikać z niezdrowego sposobu odżywiania się, 

  • zażywania leków albo niewłaściwej pielęgnacji włosów. 

  • Produkcja sebum może zmieniać się zależnie od pory roku, klimatu, 

  • rozregulowania gospodarki hormonalnej

  •  zwiększonej dawki stresu przez dłuższy okres czasu


Ostatnio dowiedziałam się, że spożywanie zbyt dużej ilości Kapsaicyny również może powodować nasilenie wydzielania sebum. Alkaloid ten odpowiada za piekący smak papryczki chilli. Wystrzegajcie się więc potraw bardzo ostrych ;) 


Nie wiem co spowodowało u mnie nadmierne przetłuszczanie się włosów? Może zaburzenia hormonalne, albo zła dieta? Ostatnio też żyję bardzo intensywnie, ciągle w stresie, może to spowodowało, że moje włosy błagały o "odtłuszczanie"? 


Wbrew pozorom taki rodzaj włosów należy myć często a nawet codziennie, najlepiej wtedy kiedy to konieczne. Każde zastosowanie szamponu usuwa trochę sebum pod warunkiem, że szampon jest wmasowany w skórę głowy. Rezultat jest widoczny: właściwa pielęgnacja sprawi, że problem przetłuszczających się włosów szybko zniknie. 


Słyszałam ponad to, że morskie wodorosty albo zioła, takie jak: skrzyp, rozmaryn, podbiał pospolity, pokrzywa zwyczajna, rumianek czy szałwia regulują produkcję sebum oraz działają łagodząco na skórę głowy. Lecznicze szampony zawierające dziegieć mogą również regulować wydzielanie sebum. 


Ja postanowiłam wypróbować produkt medyczny, który poradziłby sobie z moim problemem a powoli przeradzał się w kompleks...


Wybrałam Szampon Uzdrowiskowy Mineralny z Biosiarką-SPA Dra Dudy prosto z Buska Zdroju.


 

Doktor Roman Duda jako PIERWSZY w Polsce opracował recepturę kosmetyków opartych na bazie wody siarczkowej nadając im nazwę „kosmetyków uzdrowiskowych dra Dudy. Wszystkie receptury kosmetyków wytwarzanych przez P.P.H.U "BIO-GALEN" s.c. i P. F. "BUSKOFARM" sp. z o. o. są oryginalnymi opracowaniami doktora Dudy powstałymi w jego laboratorium i znane są pod marką - "Kosmetyki Uzdrowiskowe Dra Dudy". Pod tą nazwą kryje się oryginalny produkt z "duszą".



A co dokładnie pisze o nim Producent?





Według producenta:



  • Szampon Uzdrowiskowy Mineralny z Biosiarką-SPA (Dr Duda) jest wytwarzany na bazie wody mineralnej siarczkowo-siarkowodorowej słonej ze źródła "Zuzanna" Las Winiarski koło Buska-Zdroju i solanki jodkowo-wapniowo-magnezowej. W wyniku synergistycznego współdziałania powyższych składników z olejkami eterycznymi: rozmarynowym i lawendowym, powyższy "Szampon Uzdrowiskowy" (Dr Duda): wzmacnia i odżywia cebulki włosowe oraz stymuluje odrastanie włosów, poprawia ukrwienie skóry głowy, przywraca fizjologiczną równowagę skóry głowy, działa przeciwłojotokowo i przeciwłupieżowo, hamuje złuszczanie (np. w łuszczycy skóry głowy) i łagodzi zaczerwienienia skóry głowy, łączy w sobie bardzo dobre własności myjące i pielęgnujące skórę głowy i włosów. Szampon Uzdrowiskowy Mineralny z Biosiarką-SPA (Dr Duda) idealnie współdziała z "Odżywką Petrosterol" (Dr Duda).

 

 

 

Skład produktu:

 

 

 

  • Działanie i zastosowanie:

     

W wyniku współdziałanina ze sobą wody siarczkowo-siarkowodorowej słonej ze źródła "Zuzanna" Las Winiarski koło Buska-Zdroju, solanki jodkowo-wapniowo-magnezowej oraz olejków eterycznych: lawendowego i rozmarynowego, "Szampon uzdrowiskowy Mineralny z Biosiarką-SPA (Dr Duda)":

  • wzmacnia i odżywia cebulki włosowe,

  • poprawia ukrwienie skóry głowy oraz stymuluje odrastanie włosów,

  • przywraca fizjologiczną równowagę skóry głowy,

  • działa przeciwłojotokowo i przeciwłupieżowo,

  • hamuje złuszczanie (np. w łuszczycy skóry głowy),

  • łagodzi i redukuje zaczerwienienia skóry głowy,

  • łączy w sobie bardzo dobre własności myjące i pielęgnacyjne skóry głowy i włosów.



Moje spostrzeżenia:


  • Bezbarwny o żelowej, nie gęstej konsystencji płyn posiada delikatny ziołowy aromat, wyczuwalna nuta rozmarynu

     

     

     

     

     

  • Zamknięty jest w białej, prosto wykonanej 200ml butelce (zamknięcie na klik)

     

     

     

  • Posiada silne właściwości przeciwłojotokowe

  • Działa przeciwłupieżowo

  • Bardzo dobrze oczyszcza skórę głowy

  • Po miesiącu stosowania musiałam zrobić przerwę, gdyż włosy stały się zanadto przesuszone

  • Produkt leczniczy

  • Bardzo wydajny

  • Nie spowodował wystąpienia reakcji alergicznej 

  • Nie pieni się dość mocno

  • Włosy po umyciu i wysuszeniu (w okresie letnim nie używam suszarki) są miękkie i błyszczące - świetnie się prezentują

  • Cena ok. 11zł

 

 

 

Podsumowanie: 

 

 Szampon Uzdrowiskowy Mineralny z Biosiarką-SPA jak najbardziej spełnił moje jak i oczekiwania mojej rodziny. Zależało nam najbardziej na tym, aby skutecznie walczył z łupieżem i nadmiernym przetłuszczaniem się włosów. Tak było. Według zaleceń dermatologów szampon do włosów przetłuszczających się powinien być przezroczysty, szampon Dra Dudy nie posiada barwy, natomiast kojący ziołowy zapach. Głównie wyczuwalna jest nuta rozmarynu. Konsystencja preparatu jest żelowa, nie gęsta, lekko wodnista. Preparat nie pieni się zbyt dobrze, łatwo się spłukuje z włosów, zaleca się jego używanie 2-3 razy w tygodniu, co sprawia, że jest bardzo wydajny. Działa przeciwłupieżowo, już po pierwszym użyciu widać efekty. Usuwa nadmiar sebum, jednak da się to zauważyć dopiero po 3-4 użyciach. Oprócz tego, że jest produktem leczniczym, posiada świetne właściwości pielęgnacyjne. Początkowo w moim przypadku włosy po umyciu i wysuszeniu były miękkie i błyszczące, widocznie lepiej się prezentowały, jednak po miesiącu te stały się tak bardzo przesuszone, aż ciężko było włożyć w nie grzebień. Stąd postanowiłam dać trochę oddechu i dużej dawki nawilżenia dla moich włosów. Myślę, że szampon skutecznie zredukował nadmiar sebum stąd pojawiło się wysuszenie włosów. Ponad to nie zauważyłam, aby uczulał, więc jek najbardziej jestem zadowolona.



Jeśli borykacie się z codziennym myciem włosów właśnie przez ich nadmierne przetłuszczanie się - jest to produkt dla Was. 


Polecam go w szczególności mężczyznom, mój mąż używa go do tej pory i bardzo sobie chwali jego działanie. Włosy wyglądają na mocne i zdrowe, ponad to nie są tłuste.


Więcej informacji na temat Kosmetyków Uzdrowiskowych Dra Dudy przeczytacie na stronie Internetowej tutaj. Znajdziecie tam ponad to wiele innych leczniczych, atrakcyjnych cenowo produktów.


Ja tymczasem polecam gorąco, z pewnością się na tej marce nie zawiedziecie.

8 komentarzy :

  1. Będę miała okazję testować ten szampon :) ciekawe, jak się u mnie sprawdzi :) boję się przesuszenia, bo moje włosy same w sobie są suche ...

    OdpowiedzUsuń
  2. Produkty Dr Duda są bardzo dobre jakościowo i baaardzo wydajne. Miałam żel do kąpieli i starczył mi naprawdę na bardzo długo. Polecam je jak najbardziej!

    OdpowiedzUsuń
  3. nie miałam tego szamponu, jest bardzo ciekawy :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Witam :) Z góry przepraszam za taką moją małą prywatę, ale jest to ważne dla mojej córci :) Chciałam zaprosić do zapoznania się z organizowaną przez nas akcją : ADOPTUJ MISIA :)

    Wszystkie szczegóły akcji znajdziecie na stronie :

    http://superdzieciaczki.blogspot.com/p/adoptuj-misia.html

    Z góry dziękuję za ewentualne zainteresowanie :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Jak zawsze piękna i wyczerpująca recenzja Anusiu, ciekawy ten szampon, ale nie zwróciła bym na niego uwagę przez to opakowanie...
    Buziaki i jeszcze raz gratki ( czytałam na fb ) ;*

    OdpowiedzUsuń
  6. nie mialam tego szamponu,a mam wlosy przetluszczajace sie.najbardziej denerwuje mnie ich codzienne mycie...

    OdpowiedzUsuń
  7. o jak ja lubię takie rpodukty... jestem ciekawa jakby się sprawdził u mnie...

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za zostawienie po sobie śladu na moim blogu.
Obiecuję odpowiednio się odwdzięczyć za zamieszczony komentarz.
Zapraszam również do dodania mnie do obserwowanych oraz polubienia Fanpega OnlyYou na Facebooku.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...